lørdag den 29. december 2012

En beslutning er taget - et eventyr er på vej!

Nu sker det.... Er jeg ret sikker på... At jeg drager på eventyr ud i verden, alene.... Ikke helt alene, men alligevel...
 
Puha, jeg som ellers altid går med livrem og seler, udfordrer mig selv og tager en tur til Indonesien. Jeg har længe gerne ville ud og rejse og prøve mig selv af ude i verden - uden for komfortzonen og trygheden som man nemt kan putte sig i herhjemme.
 
Men det er nu mere sagt end gjort at komme ud af den. Der skulle en spontant snak med en god veninde, inspiration fra anden side til, erkendelsen om at jobbet nok ikke løber nogen vejne med den krise vi har lige nu og da vi er mange om jobbene og man derfor skal skilde sig ud, tænker jeg det er en oplagt mulighed for at få noget andet på cv'et end så mange andre har, nemlig et udlandsophold med frivilligt arbejde på at center for handicappede børn på Filippinerne :)
 
De sidste par dage er tankerne gået hurtigt. Først ville jeg til Bali og arbejde en måned efter at have set filmen "Spis, bed og elsk" Men da den organisation som jeg faldt over ikke virkede rigtig for mig faldt jeg over Filippinerne, da den organisation jeg kan komme med der, virker troværdig og jeg har kun hørt godt om den. Det er meget vigtigt for mig at have en god organisation i ryggen, da jeg rejser ud alene og for første gang. Alene regner jeg ikke helt med at blive, da der på destinationen vil være andre frivillige som man kan være sammen med, tage på turer med og måske rejse videre med :)
 
Jeg vil nemlig efter en måned på Filippinerne, gerne rejse til Borneo en uge og derefter videre til Bali :) Besøget på Borneo skal bruges på jungletur og se orangetanger :) Bali er tænkt som total afslapning og nydelse. Jeg vil rigtig gerne til Gili Island, som skulle være helt fantastisk og stille, ingen motorkøretøjer.  
  
Det vil virkelig udfordre mig: Møde en helt ny og anderledes kultur, møde nye mennesker, stå helt på egne ben, faglig og personlig udfordring, da jeg vældig godt kan lide at have styr på og planlagt alt på forhånd, og så ser jeg det som en kæmpe tillidserklæring til mig selv - du kan sku godt!
 
Jeg skal lærer at snorkle, snorkle med hvalhajer på Filippinerne, på jungletur og se orangetanger på Borneo, cykle rundt på Gili Island, spise en masse ny mad, lærer at meditere, da jeg håber på at finde steder både på Filippinerne og Bali hvor der de underviser i det.

Ovenstående er skrevet før jul.

Når sådan noget skal planlægges og det hele skal gå op en højere enhed med tid og penge så sker der nogen gange ændringer i planerne, hvilket der nok vil ske et par gange mere under planlægningen.

Efter at have tjekket flyafgange og ruter ud mellem Fillippinerne, Borneo og Bali har jeg måtte erkende at to mellemlandinger på 7-8 timer hver gang, natten over i Singapore, på lidt over en uge er lige i overkanten. Så tror nok jeg kommet frem til at droppe Borneo og så gå all in på Bali :) Men vil lige snakke med den organisation jeg skal med om de kende nogle mere direkte fly - for Borneo kunne altså være fed at opleve.

Men nu da Borneo er lidt ude lige pt, så har jeg fundet en masse spændende at se og opleve på Bali :) Bl.a. er der er reservat med Komodo varaner på en ø ved siden af Bali, dem må jeg bare se! Jeg vil gerne en tur nordpå hvor der ikke skulle være så turistpræget og så et smut over østpå til national parken :)


 Ovenstående er skrevet den 29 dec. 2012
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar